Vennernes skiklub     Italien 2024

Kære Ski Venner??

Det er en underlig tid med covid-19 alle steder.
Vennernes ski klub har i vinteren 2021 valgt IKKE at gennemføre årets skiferie.

Vi har gennem det sidste halve år jævnligt været i kontakt med vores hotel i Ponte di Legno, vedrørende covid-19 situationen i Italien.
Vi har holdt os opdateret i covid-19 rejse situationen, haft kontakt med forskellige forsikringsselskaber og talt frem og tilbage hvad der
vil være det rigtige at gøre.
Hvis hotellet holder åben i vinter vil restriktionerne være som de var i sommer, når man kommer ind på hotellet (også efter en dag på ski)
måles ens temperatur, alle steder på hotellet skal der bruges mundbind, der må højest være 12 personer i wellness/pool området.
Hvis man har feber bliver man isoleret på sit værelse, distriktslægen tilkaldes og man testes for covid-19, man forbliver isoleret.
I selve ski området, holdes der stor afstand og dermed ikke så stor kapacitet, hverken i liftene eller på restauranterne i området (nogle er
også lukket).
Disse foranstaltninger er selvfølgelig nødvendige for at undgå smittespredning, men vi kan ikke forsvare at vores gæster kan strande i
Italien, måske meget syge og måske uden forsikringsdækning.
Vi kan heller ikke tage fuld pris for en ferie hvor kun lidt af faciliteterne kan bruges under opholdet.
Svarene fra forsikringsselskaberne har været meget forskellige, nogle dækker det meste, nogle dækker lidt og andre dækker ikke (hvis Du/I
tager afsted på ski i år, så sørg for at undersøge Jeres forsikringer grundigt).
Vi har erfaret en fælles holdning hos forsikringsselskaberne og rejsegaranti fonden:
Bestiller/køber du din ferie mens destinationen er grøn eller gul, dækker de X antal % af pakkerejsens pris.
Bestiller/køber du din ferie mens destinationen er orange eller rød, dækker ingen af dem.
Farverne ovenfor henviser til udenrigsministeriet vejledninger.
Der er få rejse arrangører der selv går ind og dækker hvis rejsen bestilles mens,landet er orange eller rødt.
(Husk at tjekke op på dette)

??Vi har fået en del spørgsmål til Rikkes fælles gruppeskitur 2021, da Rikke har taget sig den frihed at sende hendes tur ud til Vennernes
ski klub.
Vi/Vennernes ski klub har ikke noget med Rikkes tur at gøre, Rikke har som hun selv skriver været med til at arrangere ture med os (2 gange), efter turen 2020 blev vi alle tre enige om at Rikke ikke er en del af Vennernes ski klub længere.

Vi ønsker Jer der måske tager på ski alligevel, i vinter en rigtig god skiferie.

Hvis covid-19 vil det, vender vi stærkt tilbage næste vinter, med skiløb og fællesskab for alle.
Hold øje med hjemmesiden www.vennernes-skiklub.dk
Facebook https://www.facebook.com/grroups/36178012876/?ref=share Instagram vennernes_ski_klub
Vi håber at se Jer i uge 7 2022.

De kærligste sne hilsner
Bjørn og Michel.