Vennernes skiklub     Italien 2024

Skiferie med Vennernes ski klub uge 7 2022.

NU er vi klar med årets tur Vi skal på skiferie igen.
Denne vinter har vi hyret en bus med plads til 57 personer, vi har 80 sengepladser på det dejlige 4-stjernet hotel Mirella, så vi har 23 kør selv pladser. Vi skal have fyldt bussen før der bliver givet refusion for at kører selv. -(Så her er det først til mølle)

Skiområdet hedder Ademello/Tonale der byder på 100 pistekilometer til alle niveauer, fra lette børne/nybegynder blå og røde boulevarder gennem skoven, off piste, fun park og skiløb på Presena gletcheren i 3000 meters højde. Området i selve Ponte di Legno byder også på aften skiløb lørdag kl. 20.00-22.50 og onsdag kl. 20.30-22.50.
Hotel Mirella ligger i byen Ponte di Legno, der ligger i 1257 meters højde, 700 meter fra gondolen, hotellets mini bus kører frem og tilbage til gondolen. Hotellet har pool, sauna og jacuzzi. Er man uden for hotellet, byder den charmerende by Ponte di Legno på masser af gode barer, restauranter og forretninger.

Opholdet i Italien er fra lørdag til lørdag i uge 7, afgang fra Aarhus/Viby fredag den 11. februar kl.17.00, ankomst Ponte di Legno lørdag eftermiddag, hvor vi får værelserne og der efter kan de der vil leje ski udstyr få mulighed for det.

Der vil allerede være mulighed for at stå på ski lørdag aften, liftkort til aftenskiløb er ikke inklusiv i prisen.

Søndag morgen efter en god nats søvn og en dejlig Italiensk morgenmad, starter 6 dejlige dage på ski. På Hotellet er der pool område til fri afbenyttelse.

Hotellet har ligeledes fitnessrum og spa område, her skal bestilles tid og betales en mindre egenbetaling.
Hvis vejret tillader det, holder vi en lille picnic i løbet af ugen.

Fredag når vi er færdige på ski, aflevere vi det lejede udstyr, så nyder vi den sidste aften på hotellet. Lørdag morgen efter morgenmaden, pakker vi bussen og vender hjemad mod Danmark, vi forventer at være hjemme søndag den 20. februar om morgenen.

Covid 19. Fakta.
Hvis de Italienske myndigheder eller hotellet ønsker nogle af os bliver testet under vores ophold, eller der kommer andre restriktioner under vores ophold, overholder vi naturligvis dette. Bliver man syg under sit ophold, skal man isolere sig på sit værelse og tilses af læge. I skal undersøge hvordan jeres forsikring dækker, før og under jeres ophold, da vi som forening ikke har mulighed for at returnere jeres betaling hvis Italien eller Danmark lukkes ned pga. covid. Vi har spurgt hver vores forsikringsselskaber, hvordan vores private rejseforsikringer dækker os som familier, begge har fået samme svar: Hvis rejsen bestilles imens Italien er orange eller grøn dækker de hele vores rejsen i tilfælde af nedlukning/aflysning. Egen eller families sygdom (også covid) dækkes som det altid er blevet det. I skal kontakte jeres egen forsikring og høre hvordan de dækker ved nedlukning (orange, rød) af Danmark eller Italien, når I har købt jeres rejse i en forening/skiklub.
Husk vi har IKKE en forsikring der dækker jer!

Prisen inkluderer:
√ Bus tur/retur,
√ 7 overnatninger på 4 stjernet hotel
√ 7 x morgenmad (første søndag den 13),
√ 7 x aftensmad (første lørdag den 12),
√ 6 dages liftkort (gælder fra søndag den 13)
√ Div. Turistskatter.

Pris voksne (17 år og op)
Pris unge (10-16 år)
Pris børn (4-9 år)
Pris børn (0-3 år)
7400,- 6400,- 4400,- 2400,-
Alle priser er i DKK og inkl. Moms

Tilmeld jer turen på mail til tilmelding@vennernes-skiklub.dk skriv navn og telefon nummer på kontaktperson, så vil I modtage tilmeldingsblanketter inden for få dage.
Hurtig tilmelding tilrådes da der plejer at blive udsolgt hurtigt.
Når I har udfyldt og returneret tilmeldingsblanketten, indbetaler i 1500 kr. pr. person i depositum.
HUSK navn og telefon nummer på indbetalingen.
Jeres tilmelding er endelig gyldig når vi har depositummet, I modtager en kvittering så snart betalingen kan ses på vores konto.

Sparekassen Danmark. Reg. Nr. 8140 Konto nr. 2074 207 629
Restbeløbet skal være betalt senest 3/1-2022

Har I ønske om at køre selv, bedes I sende en mail til tilmelding-vennernes-skiklub.dk, så kommer I på listen i indkommende rækkefølge. Når busserne er fyldt op, begynder vi at give besked til kør selv listen, hvorefter der gives 900 kr. i kør selv rabat pr. person. (BUSSEN SKAL FYLDES FØRST).

Vi glæder os til Jeres selskab.
Med sne hilsen Vennernes Ski Klub.
Michel og Bjørn